سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳
۵ بازديد
۰ ۰

داوطلبان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد باید دوره کارشناسی خود را به اتمام برسانند و سپس در آزمون هایی که هرساله برای پذیرش دانشجویان در مقطع ارشد برگزار می گردد، شرکت نمایند. ورود به مقطع کارشناسی ارشد به دو طریق (ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد) انجام می شود. افراد برای رسیدن به موفقیت نیازمند به یک برنامه ریزی درست و اصولی می باشند که بتوانند آینده خوبی را برای خود رقم بزنند. برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد اصولی شما را به سمت موفقیت سوق می دهد. ما در این مقاله نکاتی را جهت برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری شرح داده ایم. امیدواریم که توانسته باشیم کمکی در جهت افزایش آگاهی شما عزیزان کرده باشیم.

موسسه مشاوران برتر با یاری مشاوران باتجربه و حاذق می تواند شما را در برنامه ریزی درست در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری برای رسیدن به موفقیت راهنمایی کند.

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری 1403

اول از همه می توانیم مرتع و حوزه آبخیز را تعریف کنیم تا بهتر متوجه این شاخه از علوم شوید. مرتع به زمین هایی گفته می شود که دارای پوشش گاهی خودرو هستند و در فصل چرای دام، علوفه مورد نیاز دام ها را تامین می کنند. حوزه آبخیز به محدوده ای که دارای یک زهکش اصلی باشد و در مواقع بارندگی آب تمام آبراهه ها به درون این زهکش وارد شده و در نهایت از خروجی حوزه تخلیه می گردد، گفته می شود. مراتع نیز بر بستر حوزه های آبخیز واقع شده اند. رشته علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری به مطالعه و بررسی زمینه های مربوط به مراتع و آبخیزداری می پردازد. با توجه به اهمیت مراتع وجود متخصصانی که با اصول درست بهره برداری از مراتع آشنا باشند، الزامی است.

به طور کلی هدف از تربیت متخصصان در رشته علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری: مدیریت مراتع، مدیریت آبخیزداری و آموزش و پزوهش در زمینه های مراتع و آبخیزداری می باشد. لازمه موفقیت در این رشته علاقه به محیط زیست و درک مسائل مربوط به طبیعت می باشد. این رشته یکی از رشته های زیرمجموعه علوم تجربی می باشد و هرساله دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی در این رشته دانشجو می پذیرند. داوطلبان برای ورود به این رشته علاوه بر مباحث تئوری، باید مهارت های عملی را نیز یاد بگیرند تا بتوانند موفق تر در این رشته ظاهر شوند. همچنین فارغ التحصیلان در این رشته باید آگاهی کاملی از وضعیت منابع طبیعی کشور به خصوص مراتع داشته باشند تا بتوانند بهتر وظایف خود را به انجام برسانند.








منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد مرتع و آبخیزداری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.