دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1402

مشاوره تحصیلی تمام مقاطع

۴ بازديد
۰ ۰

مهندسان معدن تمام جوانب معادن را بررسی می کنند، بر ساخت سازه های معدن نظارت می کنند، اهداف بهره وری از معادن را تعیین می کنند، ایمنی و مقررات زیست محیطی را ارزیابی می کنند، بر تولید نظارت می کنند و در نهایت تمام فعالیت هایی که در معدن انجام شده است را گزارش می دهند. از وظایف مهندسان معدن می توانیم به نظارت بر اجرای طرح های معدن، تحقیقات در مورد اکتشافات فعلی، انجام عملیات نقشه برداری در فعالیت های معدن کاری زیرزمینی و سطحی، ارائه گزارش در مورد فعالیت ها و الزامات حفاری به تیم اداری و... اشاره کنیم.

کنکور کارشناسی ارشد از جمله آزمون های مهم در تمام کشورها محسوب می شود و داوطلبان برای ورود به تحصیلات تکمیلی بایستی در این آزمون شرکت کنند و یا ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد را متناسب با شرایط خود به انجام برسانند. ورود به این مقطع علاوه بر شرکت در کنکور و روش بدون آزمون، دارای روش های دیگری همانند ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد و یا ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز وجود دارد.

مرکز مشاوره تحصیلی مشاوران برتر مفتخر به همکاری با کارشناسان، متخصصان و مشاوران مجرب و کارآزموده می باشد و شما عزیزان می توانید برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی معدن و سایر رشته های مقطع ارشد را از کارشناسان مشاوران برتر دریافت نمایید. همچنین می توانید مشاوره تحصیلی تلفنی دریافت نموده و سوالات خود را درباره این رشته با مشاوران مطرح کنید. لازم به ذکر است که با عضو شدن در پیام رسان های مشاوران برتر همانند کانال تلگرام مشاوره و پیج اینستاگرام مشاوره از به روزترین خبرهای تحصیلی مربوط به تمام مقاطع مطلع گردید






منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد معدن

۳ بازديد
۰ ۰

رشته مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شاخه ای از مهندسی می باشد که از رشته های مختلفی از قبیل ایمنی صنعتی، بهداشت حرفه ای و محیط زیست، بهداشت محیط و ارگونومی تشکیل شده است. هدف از این سیستم مدیریتی، شناسایی و کنترل ریسک های بهداشت جسمانی، بهداشت روانی، ایمنی و محیط زیستی می باشد. یکی از مهم ترین موضوعاتی که مدیران ارشد در سازمان ها، وزارتخانه ها، کارخانه ها، شرکت ها و واحدهای صنعتی با آن مواجه هستند کاهش آمار حوادث صنعتی، افزایش راندمان کاری پرسنل، انگیزش شغلی پرسنل، افزایش تولید و... می باشد. با استفاده و استقرار سیستم مدیریتی ایمنی، بهداشت و محیط زیست می توان این گونه چالش ها و موضوعات مهم در محیط کاری را مدیریت کرد.

در دوره تحصیلات تکمیلی مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست، هدف تربیت مهندسان متخصص برای ایجاد انگیزه کافی برای درک و توسعه حوزه ایمنی در محیط کار می باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد این رشته در طی دوران تحصیل خود با صنایع مختلفی در ارتباط می باشند، بنابراین در خصوص ایمنی و خطرات احتمالی در محیط های کاری با مشکلاتی مواجه هستند. داوطلبان باید قبل از ورود به این رشته توانایی های خود را در خصوص محیط های کاری این حوزه از مهندسی ارزیابی کنند و با علاقه به این رشته ورود پیدا کنند تا بتوانند آینده کاری خوبی را برای خود رقم بزنند. به طور کلی اهمیت این رشته برای زندگی، محیط های بیمارستانی و همینطور بخش صنعت اثبات شده است.

اهدافی برای ورود داوطلبان به رشته مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست وجود دارد که از جمله اهداف آموزش متخصصین در این حوزه می توانیم به برنامه ریزی و مدیریت اجرای طرح های زیست محیطی، آشنایی با بهداشت محیط های شهری و صنعتی، مدیریت و ارزیابی حوادث، کنترل آلودگی های حاصل از مواد زائد جامد و... اشاره کنیم. از وظایف اصلی یک مهندس ایمنی، بهداشت و محیط زیست این است که بتواند ایمنی را در محیط کار به وجود بیاورد و ریسک ها و خطرات احتمالی ناشی از حوادث را به طور کامل پیشگیری کند تا جراحات و عوارض بعد از آن تبعات سنگینی را برای بهداشت، ایمنی و سلامت عمومی به وجود نیاورد. در طی سال های اخیر در کشور ایران به اهمیت این رشته بسیار توجه شده، بنابراین داوطلبان می توانند بعد از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند. 






منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست
۳ بازديد
۰ ۰

متالورژی شاخه ای از علم مواد است که به شناخت و استخراج فلزات و فناوری های تولید و کار با فلزات می پردازد. این رشته مهندسی به طراحی و تولید مواد مورد نیاز صنایع مختلف می پردازد. مهندسان مواد و متالورژی نقش اساسی در توسعه فناوری ها و مواد جدید دارند. این رشته یکی از رشته های کاربردی در جهان امروز است و با انواع مواد معدنی و غیر معدنی سروکار دارد. رشته مهندسی مواد ساختار مواد، روش ساخت و تولید آن ها، خواص مواد، عملکرد مواد و نحوه استفاده از مواد گوناگون را مطالعه و بررسی می کند.

تاریخچه این رشته به حدود 7 الی 8 هزار سال پیش از هجرت بر می گردد. از زمانی که انسان فلز را شناخت، متالورژی را به عنوان یک هنر یاد گرفت. در گذشته مردم برای رفع نیاز های خودشان از طریق سعی و خطا، مواد را به شکلی تغییر می دادند اما امروزه مهندسان مواد با روش های اصولی و بررسی خواص مواد، آن ها را تغییر می دهند. یکی از لازمه های موفقیت در این رشته علاقه و همچنین پایه قوی در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی داشتن است. مهندسان مواد برای ورود به بازار کار باید علاوه بر خواندن دروس دانشگاهی، مهارت های عملی را نیز کسب کنند. 

در حال حاضر امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای رشته مهندسی متالورژی و مواد فراهم است. این رشته در مقاطع تحصیلی مختلف، گرایش های متنوعی دارد. از جمله گرایش های ارشد این شاخه از مهندسی می توانیم به جوشکاری، ریخته گری، نانو مواد، بیو مواد، شکل دهی فلزات، استخراج فلزات و... اشاره کنیم. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت و پتروشیمی، ماشین سازی و تولید قطعات صنعتی، صنایع شیشه و سرامیک، صنایع نانو مواد، مراکزپژوهشی و تحقیقاتی، سازمان های خصوصی و دولتی و... مشغول به کار شوند. با توجه پیشرفت کشور در صنایع مختلف، فرصت های شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان در این رشته وجود دارد.






منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد متالورژی و مواد
۳ بازديد
۰ ۰

داوطلبان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد باید دوره کارشناسی خود را به اتمام برسانند و سپس در آزمون هایی که هرساله برای پذیرش دانشجویان در مقطع ارشد برگزار می گردد، شرکت نمایند. ورود به مقطع کارشناسی ارشد به دو طریق (ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد) انجام می شود. افراد برای رسیدن به موفقیت نیازمند به یک برنامه ریزی درست و اصولی می باشند که بتوانند آینده خوبی را برای خود رقم بزنند. برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد اصولی شما را به سمت موفقیت سوق می دهد. ما در این مقاله نکاتی را جهت برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری شرح داده ایم. امیدواریم که توانسته باشیم کمکی در جهت افزایش آگاهی شما عزیزان کرده باشیم.

موسسه مشاوران برتر با یاری مشاوران باتجربه و حاذق می تواند شما را در برنامه ریزی درست در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری برای رسیدن به موفقیت راهنمایی کند.

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری 1403

اول از همه می توانیم مرتع و حوزه آبخیز را تعریف کنیم تا بهتر متوجه این شاخه از علوم شوید. مرتع به زمین هایی گفته می شود که دارای پوشش گاهی خودرو هستند و در فصل چرای دام، علوفه مورد نیاز دام ها را تامین می کنند. حوزه آبخیز به محدوده ای که دارای یک زهکش اصلی باشد و در مواقع بارندگی آب تمام آبراهه ها به درون این زهکش وارد شده و در نهایت از خروجی حوزه تخلیه می گردد، گفته می شود. مراتع نیز بر بستر حوزه های آبخیز واقع شده اند. رشته علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری به مطالعه و بررسی زمینه های مربوط به مراتع و آبخیزداری می پردازد. با توجه به اهمیت مراتع وجود متخصصانی که با اصول درست بهره برداری از مراتع آشنا باشند، الزامی است.

به طور کلی هدف از تربیت متخصصان در رشته علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری: مدیریت مراتع، مدیریت آبخیزداری و آموزش و پزوهش در زمینه های مراتع و آبخیزداری می باشد. لازمه موفقیت در این رشته علاقه به محیط زیست و درک مسائل مربوط به طبیعت می باشد. این رشته یکی از رشته های زیرمجموعه علوم تجربی می باشد و هرساله دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی در این رشته دانشجو می پذیرند. داوطلبان برای ورود به این رشته علاوه بر مباحث تئوری، باید مهارت های عملی را نیز یاد بگیرند تا بتوانند موفق تر در این رشته ظاهر شوند. همچنین فارغ التحصیلان در این رشته باید آگاهی کاملی از وضعیت منابع طبیعی کشور به خصوص مراتع داشته باشند تا بتوانند بهتر وظایف خود را به انجام برسانند.








منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد مرتع و آبخیزداری
۳ بازديد
۰ ۰

داوطلبان برای ورود به این رشته باید در دروسی مانند زیست شناسی که از دروس رشته علوم تجربی می باشد و آمار توانایی های لازم را داشته باشند. همچنین علاقه به حیوانات لازمه موفقیت در این رشته می باشد. این رشته در مقاطع تحصیلی مختلف دارای گرایش های متنوعی می باشد. از جمله گرایش های رشته علوم دامی در مقطع ارشد می توانیم به فیزیولوزی دام و طیور، تغذیه دام، تغذیه طیور و زنبور عسل اشاره کنیم. همچنین این رشته با علوم دیگری مانند کشاورزی، ژنتیک، دامپزشکی، بیوشیمی و... مرتبط است. فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد توانایی ها و مهارت هایی از جمله توانمند شدن در ایمنی محصولات غذایی، توانایی ایجاد رفاه برای حیوانات و مهارت های عملی و تئوری در پرورش دام را کسب می کنند. 

رشته علوم دام و طیور با توجه به پیشرفت کشور در صنایع مختلف، بازار کار خوبی را برای علاقمندان به این رشته فراهم کرده است. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در مشاغل مختلفی مانند متخصص تغذیه دام و طیور در مجتمع های دامپروری و کارخانه های تولید خوراک دام، کارشناس اصلاح نژاد دام در مراکز اصلاح نژاد، مدرس در هنرستان های کشاورزی، تاسیس گاوداری، پرورش اسب، ایجاد شرکت و مراکز خدمات دامپروری و... فعالیت کنند.  به طور کلی داوطلبان در مقاطع تحصیلی مختلف می توانند در شغل های مختلف فعالیت کنند. در حال حاضر امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری برای این رشته فراهم می باشد.






منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد دام و طیور
۱ بازديد
۰ ۰

به طور کلی هدف از رشته علوم و مهندسی آب مطالعه آب و منابع آبی، تصفیه آب، طراحی و ساخت سدها و کنترل کیفیت آب می باشد. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در مشاغل مختلفی مانند شرکت های معدنی و نفتی برای مدیریت آب، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت های سازنده سدها و تجهیزات آبی و... فعالیت کنند. این رشته در مقطع ارشد و دکتری دارای گرایش های متنوعی می باشد که می توانیم به گرایش منابع آب، آبیاری و زهکشی، سازه های آبی، مدیریت و برنامه ریزی منابع آب و... اشاره کنیم. امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری برای این رشته فراهم می باشد. 

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، می توانند از مشاوران کارآزموده راهنمایی دریافت کنند و هدف اساسی خود را برای رسیدن به آینده ای درخشان مشخص نمایند. تیم مشاوران برتر در تمامی رشته ها در مقاطع تحصیلی مختلف می توانند برنامه ریزی های درست و اصولی را به شما عزیزان ارائه دهند. ما در این مقاله برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب را ارائه دادیم. امیدواریم که توانسته باشیم کمک شایانی در جهت رفع ابهامات و آگاهی شما عزیزان کرده باشیم. 

علاقمندان به تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف، می توانند در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی تلفنی از تیم مشاوران برتر راهنمایی دریافت نمایند، همینطور اگر پس از ثبت نام در کارشناسی ارشد نیاز به برنامه ریزی صحیح و اصولی دارید، می توانید از طریق برنامه ریزی درسی مشاوران برتر اقدام به رزرو برنامه ریزی درسی کنید. همچنین شما عزیزان می توانید در شبکه های اجتماعی مشاوران برتر، کانال تلگرام، کانال ایتا و پیج اینستاگرام از آخرین و به روزترین اخبار ثبت نامی ها اعم از کنکور سراسری، کنکور ارشد و... مطلع شوید. 








منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد مهندسی آب
۳ بازديد
۰ ۰

صنعت نساجی یکی از قدیمی ترین صنایع و دومین صنعت ایران بوده است و از لحاظ تعداد شاغلان، تعداد کارخانه ها و واحدهای تولیدی بزرگترین صنعت کشور ایران محسوب می شود. امروزه صنعت نساجی تنها به تولید پوشاک و فرش و موکت ختم نمی شود، بلکه عنوانی تحت منسوجات فنی (منسوجات فنی یعنی منسوجاتی که کارآیی آن ها مهمتر از ویژگی ظاهری شان است) به وچود آمده است که یکی از زمینه های جذاب و جدید صنعت نساجی محسوب می شود. داوطلبان همچنین باید در دروس ریاضی و مکانیک پایه قوی داشته باشند و نیز شرایط روحی و جسمی لازم را برای کار در محیط کارخانه داشته باشد. در حال حاضر امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان رشته مهندسی نساجی تا دکتری فراهم می باشد. 

کنکور کارشناسی ارشد، هر ساله در رشته های مختلفی در کشور برگزار می شود. داوطلبان در صورتی که اطلاعات درست و مفیدی در رابطه با انتخاب رشته خود ندارند، می توانند از مشاوران با تجربه کمک بگیرند و از تجربیات آن ها بهره مند شوند. شما عزیزان می توانید از صفحه برنامه ریزی درسی، اقدام به رزرو برنامه و دریافت بهترین نوع برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نساجی کنید. اگر در انتخاب این موضوع کمی تردید دارید، می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران ما استفاده نمایید و از اطلاعات و تجربیات آن ها بهره ببرید.

داشتن یک مشاور حاذق و آگاه، می تواند یک برنامه مطالعاتی مناسب و اصولی برای برنامه ریزی کارشناسی ارشد در اختیار شما بگذارد و در نهایت نتیجه مطلوبی را کسب نمایید. داوطلبان می توانند از چند طریق به مقطع کارشناسی ارشد ورود پیدا کنند. ثبت نام در آزمون و ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و همچنین ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و یا ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر آزاد شرکت نمایند. برای اطلاع از آخرین اخبار هر یک از آزمون ها، می توانید در شبکه های اجتماعی مشاوران برتر در کانال تلگرام ، پیج اینستاگرام عضو شوید.







منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد نساجی
۳ بازديد
۰ ۰

رشته مهندس شیمی همانند سایر رشته های مهندسی، نیازمند ذهنی خلاق و فعال برای طراحی، محاسبات و پیاده سازی عملیات پیچیده صنعتی است. افرادی که علاقمند به فعالیت در حوزه های مواد شیمیایی، نفت و گاز، صنایع غذایی، صنایع آبکاری، استخراج فلزات با ارزش و از قبیل این موارد هستند، می توانند به این رشته ورود پیدا کنند و در آینده در مشاغل مختلف مشغول به کار شوند. داوطلبان برای ورود به این رشته و موفقیت در آن، باید ویژگی ها شخصیتی و توانمندی هایی را داشته باشند. از جمله این توانایی ها می توانیم به مهارت ریاضی، مهارت حل مساله، خلاقیت، هوش و استعداد، مهارت های تحلیلی، مدیریت پروژه، توانایی کار تیمی و مهارت های ارتباطی خوب با اعضای تیم اشاره کنیم. 

در کارشناسی ارشد این رشته گرایش های مختلفی دارد که شامل (گرایش فرآیند های جداسازی، گرایش طراحی فرآیند، گرایش محیط زیست، گرایش صنایع غذایی، صنایع پتروشیمی و...) می شود. از جمله وظایفی که یک مهندس شیمی باید انجام دهد می توانیم به انتقال نمونه های آزمایشگاهی به محیط کار، نظارت وبررسی فرآیند های فیزیکی و شیمیایی، نظارت بر عملیات کارخانه، طراحی ابزار و فرآیند های جدید و... اشاره کنیم. با توجه به توسعه و پیشرفت کشور در حوزه های صنایع شیمیایی و کارخانه ها، مهندسان شیمی می توانند در مشاغل زیادی مشغول به کار شوند. داوطلبان در این رشته می توانند تا دکتری مقطع تحصیلی خود را ارتقا دهند. 







منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد شیمی
۳ بازديد
۰ ۰

مهندسی رایانه یا مهندسی کامپیوتر، علمی است که با طراحی و تولید سیستم های رایانه ای با هر دو شاخه سخت افزار و نرم افزار سر و کار دارد. مهندسان رایانه علاوه بر مهندسی نرم افزار، درطراحی نرم افزار ها و سخت افزار ها مهارت دارند. هدف این رشته تربیت افرادی است که در زمینه طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، عیب یابی، تعمیر و توسعه فعالیت کنند. این شاخه از مهندسی در میان داوطلبان از محبوبیت زیاد برخوردار است و با مفاهیمی مانند هوش مصنوعی و شبکه های کامپیوتری در ارتباط است.

مهندسان کامپیوتر باید سخت کوش و دارای پشتکار بالایی باشند و همیشه به دنبال یادگیری مطالب جدید باشند. داوطلبان برای ورود به این رشته باید در دروس ریاضی و فیزیک پایه قوی داشته باشند. همچنین علاقه به این دروس و غلاقه به یادگیری می تواند زمینه پیشرفت آن ها را در این رشته فراهم کند. از آن جا که مهندسان رایانه با سیستم های نرم افزاری کار می کنند، باید در برنامه نویسی رایانه ای نیز دارای زمینه قوی ای باشند. بسیاری از شرکت های بزرگ و کار های تخصصی نیاز به متخصص های مقطع کارشناسی ارشد در این رشته دارند. بنابراین افراد باید برای پیشرفت در کار و اهداف بزرگ تر، باید خود را با پیشرفت تکنولوژی منطبق کنند و مقطع تحصیلی خود را ارتقا دهند.







منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد کامپیوتر
۱ بازديد
۰ ۰
رشته های بسیاری در مقطع کارشناسی ارشد در حال تدریس می باشد و داوطلبان می توانند از بین رشته های مورد علاقه خود انتخاب نموده و ثبت نام کنکور ارشد را انجام دهند. پس از تصمیم گیری راجع به رشته ای که علاقمند به ورود و تحصیل در آن هستید، نوبت به تهیه منبع و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد می رسد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. لازمه انتخاب منابع و کنکوری درس خواندن، دریافت مشاوره تلفنی کنکور کارشناسی ارشد می باشد و شما می توانید با کارشناسان مشاوران برتر درباره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق و یا سایر رشته ها گفت و گو کنید.

مهندسی برق رشته ای از مهندسی است که به بررسی الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک می پردازد. این رشته یکی از مشاغل مهم صنعت برق و مخابرات به شمار می آید. مهندسی برق از الکتریسیته یا برای انتقال انرژی یا پردازش اطلاعات استفاده می کند. یکی از بهترین تعریف هایی که برای مهندسی برق می توان گفت، این است که محور اصلی فعالیت های این رشته، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. به طور کلی هدف از این رشته، پاسخ به نیاز های متنوع جهان به صورت الکترونیکی و نرم افزاری بر پایه ریاضیات و مهندسی است.

رشته مهندسی برق مناسب افرادی است که در دروس ریاضیات و فیزیک پایه قوی داشته باشند زیرا این رشته، یک از رشته های سخت دانشگاهی محسوب می شود و افرادی که علاقه دارند به این شاخه از مهندسی ورود پیدا کنند، باید هوش محاسباتی بالایی داشته باشند. رشته مهندسی برق در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا گرایش های مختلفی دارد و امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای این رشته فراهم می باشد. از گرایش های این رشته در مقطع ارشد و دکترا می توانیم به مهندسی فوتونیک، مهندسی راه آهن برقی، مهندسی هسته ای، مهندسی انرژی های تجدیدپذیر، سیستم های الکترونیک دیجیتال و... اشاره کنیم.








منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد مهندسی برق