پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مهر ماه 1401

مشاوره تحصیلی تمام مقاطع

۸ بازديد
۰ ۰
سال 99 برخلاف سال های ماقبل اتفاق جدیدی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد رقم خورد و سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را برای داوطلبان علاقمند به ثبت نام، امکان پذیر اعلام نمود. در صورتی که در سال های قبل داوطلبان به شرط داشتن سهمیه استعداد درخشان می توانستند در کارشناسی ارشد بدون کنکور شرکت کنند، در سال جاری تمام داوطلبان در صورت داشتن شرایط ثبت نام، امکان نام نویسی نیز داشتند.




منبع: نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 
۸ بازديد
۰ ۰

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مراکز آموزشی پژوهشی در ایران محسوب می گردد. این دانشگاه در سال 1361 تاسیس شد و فعل حال دارای واحدهای بسیار زیادی در استان ها و شهرهای مختلف است. دانشگاه آزاد اسلامی جزو دانشگاه هایی محسوب می شود که جذب دانشجو به روش با کنکور و بدون کنکور دارد.

هم اکنون سامانه هایی همچون "آموزش مجازی، دان، دانان، وادانا، آموزشیار" زیر نظر سامانه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت می باشند.





منبع: ورود به سایت دانشگاه آزاد
۷ بازديد
۰ ۰

کارشناسی ارشد از جمله مقاطعی است که داوطلبان زیادی خواهان تحصیل و ثبت نام بدون کنکور در آن می باشند و در سال جاری این امکان برای تمام متقاضیان فراهم شد که بتوانند ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را انجام دهند. داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر ثبت نام کارشناسی ارشد می توانند بدون آزمون وارد رشته و دانشگاه دلخواه در مقطع مذبور گردند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بدون داشتن سهمیه استعداد درخشان نیز امکان پذیر است!!!

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در سال گذشته بدون داشتن سهمیه استعداد درخشان و یا دانشجوی ممتاز نیز امکان پذیر بود و متقاضیان ثبت نام از از روز سه‌ شنبه مورخ 99/09/25 تا روز یک شنبه مورخ 99/09/30 (تمدید تا 99/10/03)، می توانستند مراحل ثبت نام را طی نمایند. در حال حاضر زمان مشخصی برای ثبت نام سال 1401 اعلام نشده است و در صورت انتشار هر نوع خبر موثق به اطلاع شما دوستان خواهیم رساند.




منبع: زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور
۷ بازديد
۰ ۰

دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی اول (مهر ماه) و دوم (بهمن ماه)، پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون ورودی و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می دهد. آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به ثبت نام و ورود به دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته باشند، بایستی در تاریخ معین از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه 1401

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته انجام می شود. برای شروع ثبت نام بایستی به مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بپردازید و سپس در زمان ثبت نام دانشگاه مذکور برای نام نویسی اقدام کنید.





منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
۹ بازديد
۰ ۰

شیوه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در سال های اخیر دچار تغییراتی شده است و داوطلبان امکان ورود به مقطع نامبرده را به 3 روش دارند: "ثبت نام کارشناسی ارشد، ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور، کارشناسی ارشد بدون کنکور و یا استعداد درخشان". اگر شما نیز جزو داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور باشید، بایستی مدارک مندرج در این مقاله را برای تکمیل ثبت نام فراهم نمایید.

داوطلبانی که مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را نداشته باشند، حق نام نویسی در سامانه را نخواهند داشت و در صورت کسب قبولی، پذیرش آن ها کان لم یکن تلقی می گردد.






منبع: مدارک ثبت نام ارشد بدون کنکور 
۸ بازديد
۰ ۰

دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) و آزاد به روش های بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) و (استعداد درخشان یا دانشجوی ممتاز) پذیرش دانشجو انجام می دهند. اگر قصد ورود بدون آزمون به هر یک از روش ها و دانشگاه های نامبرده را دارید به راحتی امکان ثبت نام خواهید داشت.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی 1401

داوطلبانی که قصد ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کارشناسی) را دارند، در صورت داشتن شرایط ذیل می توانند مراحل ثبت نام را در سایت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور طی کنند. شرایط، مدارک، رشته ها و دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد جذب دانشجو انجام می دهند، مفصلا در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور درج گردیده اند.





منبع: شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور 
۶ بازديد
۰ ۰

به طور معمول کنکور کارشناسی ارشد جزو آزمون های علمی می باشد که جامعه آماری بسیار زیادی طالب شرکت در آن هستند و داوطلبان پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی، متقاضی ثبت نام کارشناسی ارشد می باشند. سوالات و ابهامات بسیار زیادی در خصوص کارشناسی ارشد بدون کنکور از کارشناسان مشاوران برتر پرسیده می شود و در راستای همین موضوع، مقاله حاضر را به موضوع نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور اختصاص داده ایم.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی الکترونیکی Sanjesh.org، انجام می شود





منبع: نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور
۷ بازديد
۰ ۰

در صورتی که هریک از شما داوطلبان در زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی اقدام به نام نویسی در آزمون نموده اید و سپس متوجه وجود نواقص در فرم ثبت نام خود شده اید، توصیه می کنیم هر چه سریعتر به ویرایش اطلاعات ثبت نام خود بپردازید. 

جالب است بدانید، برای تمام اشتباهات موجود در ثبت نام خود، ملزم به مراجعه حضوری به آدرس باجه های رفع نقص ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی نمی باشید. بسیاری از اطلاعات اشتباه در فرصت هایی که سازمان در اختیار داوطلبان قرار می دهد برای ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی قابل تصحیح هستند.

سازمان سنجش برای معدود اطلاعاتی، آدرس باجه های رفع نقص ثبت نام و کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را در زمان انتشار کارت ورود به جلسه بر روی درگاه خود منتشر می کند. به محض انتشار آدرس باجه های رفع، آدرس هر استان را به صورت جداگانه در این مقاله قرار خواهیم داد.





منبع: آدرس باجه های رفع نقص ثبت نام آزمون استخدام دستگاه های اجرایی
۵ بازديد
۰ ۰

داوطلبانی که مرحله ثبت نام کارشناسی ارشد را در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد انجام داده اند و قصد ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را ندارند، باید با مطالعه منابع مربوط به رشته تحصیلی خود، آماده حضور در کنکور کارشناسی ارشد شوند و لازمه حضور به عمل آوردن در هر آزمونی، دریافت کارت ورود به جلسه آن آزمون و مطابقت دادن مشخصات ثبت شده با مشخصات فردی و ثبت نامی می باشد.

افرادی که داوطلب ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد هستند می بایست صرفا در یک آزمون شرکت نمایند. پس با این وجود باید یک کارت ورود به جلسه نیز دریافت نمایند. متقاضیان لازم است از روز یک شنبه مورخ 1401/02/25 با مراجعه به درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به مشاهده، مطابقت اطلاعات و پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.






منبع: کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد
۶ بازديد
۰ ۰

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور سراسری، از سوالاتی که مکررا از سوی دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری شنیده می شود، در خصوص آزمون های آزمایشی و همگام شدن با موسسات کنکوری و نحوه برنامه ریزی کنکور سراسری می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی آزمون های آزمایشی کنکور سراسری و برخی از ویژگی های هریک از آن ها بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

معروف ترین آزمون های آزمایشی مربوط به موسساتی همچون سنجش، گزینه دو، قلم چی، مبتکران، واله و گاج می باشد.

آزمون آزمایشی کنکور سراسری چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی برای کنکور آزمایشی داشته باشیم، باید اینگونه بگوییم که آزمون مذبور نوعی ابزار برای محک میزان اطلاعات داوطلبان کنکور سراسری است که دانش آموز با قرار گرفتن در شرایطی مشابه شرایط کنکور سراسری، می تواند از لحاظ روانی نیز آماده کنکور شود. در حال حاضر دو نوع آزمون آزمایشی در حال برگزاری می باشد:

  1. آزمون آزمایشی مجازی: در این نوع آزمون شما به صورت مجازی در سایت های مختلفی که نام نویسی دارند، ثبت نام انجام می دهید و آزمون آزمایشی خود را به صورت الکترونیکی یا اینترنتی سپری می کنید و معمولا نتیجه را به صورت نمودار در سایت مذکور برای شما به نمایش می گذارند.
  2. آزمون آزمایشی حقیقی: روش کار این نوع کنکور آزمایشی به صورت حضوری است. برای ثبت نام می بایست به موسسات برگزار کننده آزمون آزمایشی مراجعه داشته باشید و برنامه زمانی و مباحثی که در آزمون مورد سوال قرار گرفته است را دریافت نمایید. سپس نتیجه آزمون خود را با تمام جزئیات در قالب یک نمودار به شما ارائه خواهند نمود.





منبع: معرفی آزمون های آزمایشی کنکور سراسری