چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳
۲ بازديد
۰ ۰
رشته های بسیاری در مقطع کارشناسی ارشد در حال تدریس می باشد و داوطلبان می توانند از بین رشته های مورد علاقه خود انتخاب نموده و ثبت نام کنکور ارشد را انجام دهند. پس از تصمیم گیری راجع به رشته ای که علاقمند به ورود و تحصیل در آن هستید، نوبت به تهیه منبع و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد می رسد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. لازمه انتخاب منابع و کنکوری درس خواندن، دریافت مشاوره تلفنی کنکور کارشناسی ارشد می باشد و شما می توانید با کارشناسان مشاوران برتر درباره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق و یا سایر رشته ها گفت و گو کنید.

مهندسی برق رشته ای از مهندسی است که به بررسی الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک می پردازد. این رشته یکی از مشاغل مهم صنعت برق و مخابرات به شمار می آید. مهندسی برق از الکتریسیته یا برای انتقال انرژی یا پردازش اطلاعات استفاده می کند. یکی از بهترین تعریف هایی که برای مهندسی برق می توان گفت، این است که محور اصلی فعالیت های این رشته، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. به طور کلی هدف از این رشته، پاسخ به نیاز های متنوع جهان به صورت الکترونیکی و نرم افزاری بر پایه ریاضیات و مهندسی است.

رشته مهندسی برق مناسب افرادی است که در دروس ریاضیات و فیزیک پایه قوی داشته باشند زیرا این رشته، یک از رشته های سخت دانشگاهی محسوب می شود و افرادی که علاقه دارند به این شاخه از مهندسی ورود پیدا کنند، باید هوش محاسباتی بالایی داشته باشند. رشته مهندسی برق در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا گرایش های مختلفی دارد و امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای این رشته فراهم می باشد. از گرایش های این رشته در مقطع ارشد و دکترا می توانیم به مهندسی فوتونیک، مهندسی راه آهن برقی، مهندسی هسته ای، مهندسی انرژی های تجدیدپذیر، سیستم های الکترونیک دیجیتال و... اشاره کنیم.








منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد مهندسی برق
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.